Comença el curs teoricopràctic d’Arqueologia Ibèrica als jaciments de la fortalesa dels Vilars (Arbeca) i l’oppidum ibèric de Gebut (Soses)

WhatsApp Image 2021-07-09 at 20.58.59
Excavació en curs a la fortalesa dels Vilars (Arbeca, les Garrigues)

El passat dilluns 5 de juliol va arrencar el curs teoricopràctic d’Arqueologia Ibèrica de la universitat d’Estiu de la Universitat de Lleida, dirigit per Natàlia Alonso i coordinat per diversos membres del Grup d’Investigació Prehistòrica.

L’oppidum ibèric de Gebut (700-200 ane), al terme municipal de Soses (Segrià), i la fortalesa dels Vilars (775-300 ane), al d'Arbeca (Garrigues), són els escenaris simultanis curs, que té lloc fins el 23 de juliol. Un total de setze estudiants de les universitats de Lleida, Barcelona (UB), Autònoma de Barcelona (UAB), Complutense de Madrid (UCM), Autònoma de Madrid (UAM), Granada (UGR) i Jaén (UJA) participen en la campanya, marcada per les mesures de prevenció contra la Covid-19. Pel que fa als objectius, als Vilars es centraran en centraran en l'excavació de la zona fora muralla a l'exterior de la porta est, nivells que es situen entre la primera Edat del ferro i de l'ibèric antic. D’altra banda, a l'oppidum de Gebut, continuaran els treballs de la fortificació al nord-oest del poblat i s’intervindrà en les estances que conformaven el complex industrial sorgit en campanyes anteriors.

El programa del curs consisteix en les tasques d’excavació pels matins i per les tardes, els participants assisteixen a varies sessions formatives sobre el registre arqueològic, l’inventari de materials i xerrades sobre el territori ilerget, per tal de poder complementar els coneixements pràctics amb els teòrics. D’altra banda, també es realitzaran visites a jaciments arqueològics de la zona.

Els participants, dividits en dos equips, canviaran de jaciment a meitat de campanya, per tal de que puguin tenir l’experiència d’excavar en tots dos assentaments.